Kivijärven kunnan asiointiliikenne 1.1.2018 alkaen

KIVIJÄRVEN KUNNAN YLEINEN ASIOINTILIIKENNE 1.1.2018 ALKAEN

Asiointiliikenne on avointa kaikille

Kivijärven kunnan järjestämää asiointiliikennettä kehitetään kuntalaispalautteen ja valtuuston hyväksymien hyvinvointisuunnitelmien mukaisesti. Asiointiliikenne on kaikille avointa joukkoliikennettä. Asiakkaan ei siis tarvitse olla esim. eläkeläinen tai autoton.

Asiointiliikenteen tarkoitus on tukea kotona asumista sekä järjestää mahdollisuuksia alueella olevien palvelujen (esim. kauppa, kirjasto, terveyspalvelut, pankki) käyttämiseen tai reitin sallimissa rajoissa muihinkin tarkoituksiin (esim. kyläily). Aikatauluihin pyritään jättämään riittävästi aikaa asiakkaan tarvitseman avustamisen mahdollistamiseksi.

Miten asiointiliikenne toimii?

Asiointiliikenne ajaa ohjeellista reittiä ja poimii ilmoitusten perusteella matkustajat reitin varrelta tai sen lähietäisyydeltä. Kyytiin pääsee reitin varrelta kaikista niistä paikoista, joissa autoon on turvallista nousta. Tarvittaessa pyynnöstä tehtävistä pistoista on sovittava viimeistään tuntia ennen asiointiliikennereitin lähtöaikaa soittamalla kuljettajan puhelinnumeroon.

Kuljettaja veloittaa asiakkailta linja-autotaksaan perustuvan kuljetusmaksun.

Asiakkaille tarjotaan kirkolla noin 1 tunnin asiointiaika. Kuljettaja avustaa asiakasta tarvittaessa esimerkiksi autoon pääsemisessä tai päivittäistavaraostosten kantamisessa.

Reitit ja aikataulut 1.1.2018 alkaen:

torstaisin

Saunakylä, kuljettajan puh. 0400 343 147:
Saunamäentie klo 9.15 – (tarvittaessa pyynnöstä aikataulun puitteissa pisto Penttilänkylä) – kirkonkylä.

joka toinen viikko torstaisin parillisilla viikoilla

Risuperä, tarvittaessa Veitjärvi ja Hoikanperä,  kuljettajan puh. 0400 343 147:
Risuperä, metsähallituksen levike noin klo 9.45 – (pyynnöstä Veitjärvi)– Lahdenperä – (pyynnöstä Hoikanperä) – kirkonkylä.
Paluuaikataulut sovitaan yhdessä asiakkaiden kanssa.

Asiointiliikennettä ei ajeta arkipyhinä.

Lisätietoa liikennöitsijältä: